logo-pardisfoolad

لوله سیاه و قیمت لوله سیاه درزدار سبک و سنگین

لوله سیاه و قیمت لوله سیاه درزدار سبک و سنگین
لوله سیاه یا لوله صنعتی یا لوله سنگین، از انواع پر کاربرد لوله بوده و لوله استوانه‌ ای بلند و تو خالی بوده که دو سر آن باز است و از ورق سیاه با فرآیند نورد گرم و استاندارد DIN2440 تولید شده و استفاده زیادی در صنایع دارد. ویژگی و خواصی دارد که در این نوشتار، درباره آن و قیمت لوله سیاه درزدار و قیمت لوله سیاه سبک و لوله سیاه سنگین و لوله سیاه درزدار، مطالبی ارائه شده است. این لوله فولادی، بدون پوشش است اما لوله گالوانیزه، لوله فولادی با لایه ‌ای از فلز روی است. از مهمترین فاکتورها در تعیین قیمت لوله سیاه ، نوع این لوله است. لوله سیاه درزدار با لوله سیاه بدون درز، قیمت متفاوتی دارد. سایز لوله های سیاه و قطر لوله های سیاه و ضخامت لوله های سیاه و وزن لوله سیاه از جمله پارامترهایی است که در قیمت لوله تاثیر گذار است.  به منظور استعلام قیمت لوله سیاه در سال جاری، از طریق ارتباط با کارشناسان ما در بخش تماس با ما، کسب کنید. در این گفتار، شرکت پردیس به عنوان ارائه دهنده  انوع لوله ­ها و مقاطع فولادی قصد دارد شما را با پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت لوله های سیاه آشنا کند. با ما همراه باشید.

لوله سیاه چیست؟

لوله سیاه در واقع لوله ‌ای است که از فولاد ساخته شده و گالوانیزه و روکش نشده است. لوله فولادی، استحکام بالا داشته و چه نوع درزدار سبک و چه نوع سنگین آن، برای حمل و نقل آب و گاز در مناطق روستایی و شهری، استفاده می‌ شود. 

برای جلوگیری از زنگ زدگی یا خوردگی لوله در خارج، بایستی لایه محافظ در قسمت بیرونی لوله تهیه شود. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاه و تجربه ‌ای در استفاده از لوله سیاه داشته و خواستار استعلام قیمت لوله سیاه و لوله سیاه درزدار هستید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

این لوله یکی از انواع پرکاربرد لوله است. لوله های سیاه را لوله سنگین هم در بازار می ‌نامند. کاربرد فراوانی در صنعت داشته و در ساخت انواع داربست و حفاظ و شاسی از آن استفاده می ‌شود. 

از جمله موارد استفاده از لوله سیاه می‌ توان به انتقال گاز و مایعات اشاره کرد. یعنی برای انتقال هر نوع سیال، از لوله سیاه می ‌توان استفاده کرد. لوله سیاه به همین خاطر، کاربرد وسیعی در صنایع داشته و می ‌توان در پروژه ‌های صنعتی و کارخانه سازی در 31 استان کشور از لوله های سیاه استفاده کرد.

برای دریافت قیمت لوله سیاه، بایستی سایز و ضخامت لوله اعلام شود. تاریخچه این لوله به اوایل قرن نوزدهم میلادی باز می ‌گردد که ویلیام ماردوک، سیستم لامپ سوختن زغال سنگ را اختراع کرد با بشکه از تفنگ‌ های دور ریخته شده، لوله مداوم تشکیل داد و گاز زغال سنگ را به داخل آن انتقال داد که آغازی برای طراحی و ساخت و توسعه لوله فولادی سیاه است. 

در اوایل قرن بیستم میلادی، پیش از جنگ جهانی اول، جان مون، تکنیکی برای ایجاد جریان مداوم از لوله ارائه کرد. تولید لوله سیاه، جالب است.

لوله سیاه چگونه تولید می ‌شود؟

در فرآیند ساخت لوله سیاه از فرآیند ورق نورد گرم استفاده می ‌شود. مسائل QC این لوله بر اساس استاندارد DIN2440 صورت گرفته و نشان‌گر این واقعیت است که لوله از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می ‌باشد. لذا لوله تا زمانی‌ که الزامات این استاندارد را رعایت نکند، وارد چرخه مصرف نخواهد شد.

پس از آنکه ورق به صورت لوله فرم دهی می‌ شود، نوبت جوش کار درزهای مربوط به لوله می ‌رسد و پس از اتمام فرآیند جوشکاری، هر اضافه ‌ای توسط تیغچه برداشته می‌ شود. برای آنکه لوله سیاه تولید شود، بایستی بر اساس نیاز کارفرمایان (مشتری)، برش داده شده و لوله به اندازه مختلف در دسترس است.

کاربرد لوله سیاه

لوله سیاه، کاربردهای فراوانی دارد. در صنایع مختلف می‌ توان از آن بهره برد و مصارف ساختمانی بسیاری دارد. در پارکینگ ها و شوفاژکاری ‌ها و قراردادن کابل فیبرنوری زیر خاک در عملیات کابل کشی مخابرات زیر زمین، استفاده می ‌شود. 

لوله سیاه داربست از دیگر انواع لوله است. تحمل فشار بالا داشته و انتخاب خوبی در جایی است که استحکام لوله بسیار مهم است. تحمل فشار لوله های سیاه داربستی بالا است. برای ساخت داربست، از لوله فولادی استفاده می شود که گالوانیزه شده باشد. اگر مقوله استحکام در لوله داربستی جدی گرفته نشود، خسارت‌ های مادی و جانی بسیاری به مصرف کننده وارد می ‌شود. (مطالعه بیشتر: انواع لوله داربست و مشخصات لوله داربستی)

معمولا از لوله سیاه فولادی با قطر 3.48 میلی ‌متر استفاده شده که در استاندارد DIN نیز مورد تاکید است. دقت کنید که لوله های سیاه فولادی، استحکام خوبی داشته و در پروژه ‌های صنعتی و ساختمانی مصرف می‌ شود. لذا، نیازی به گالوانیزاسیون لوله نیست. پوشش رنگ اکسید آهن بر روی لوله های سیاه، منجر به جلوگیری از زنگ زدن محصول شده و لذا موضوع مهمی است که خریداران باید به آن دقت کافی مبذول دارند. 

لوله فولادی سیاه به جهت استحکام بالا، به منظور انتقال آب و گاز به دورترین مناطق روستایی کشور، استفاده شده و در صنعت برق نیز برای محافظت از سیم کشی برق، مثل صنعت مخابرات، مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

در بخش بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز نیز شاهد نقش‌ آفرینی ویژه لوله های سیاه هستیم. به منظور انتقال نفت به مناطق دور افتاده کشور که مقاومت و استحکام لوله بسیار مهم است، استفاده از لوله سیاه بسیار عمومیت دارد. یکی از دلایلی که از لوله فولادی سیاه برای خطوط گاز استفاده می ‌کنند، به مساله خواص مکانیکی لوله بر می‌ گردد. این لوله، یک لوله طولانی و مداوم بوده و سبک و بدون خوردگی بوده و توسط فیوژن گرما یا اتصالات مکانیکی، قابل نصب است.

روش‌ های تولید لوله سیاه

لوله سیاه را به 2 روش تولید می‌ کنند. یکی با روش مقاومت الکتریکی و دیگری به روش اسپیرال. در لوله جوش داده شده دارای مقاومت الکتریکی با فرکانس بالا و پایین، می ‌توان لوله را تولید اما در روش لوله اسپیرال مدل جوش داده شده به وسیله گاز، کوره، لوله باندی و غیره است. در روش تولید لوله جوش داده شده، از فولاد کربنی استفاده می‌ شود. برای آنکه سطح عملکرد لوله بهتر شود، عملیات آبکاری روی در ساخت لوله سیاه استفاده می‌ شود.

چه فرقی بین لوله فولادی سیاه و لوله چدنی هست؟

لوله چدنی، مدت ‌ها در صنعت آب و فاضلاب استفاده شده و قیمت بالایی دارد. اما برخی از استانداردها استفاده از لوله چدنی را رد می ‌کند. لوله گازی فولادی با روکش سیاه و لوله فاضلاب از انواع لوله سیاه است. لوله گازی و لوله فاضلاب با لوله چدن در موارد زیر متفاوت است:

  • اندازه قطر: لوله فاضلاب ABS در قطر 1.2 تا 4 اینچ تولید شده و لوله چدنی معمولا در مقطع 8 اینچ و قطر 4 اینچ تولید می ‌گردد.
  • مراحل نصب: روند اتصال لوله چدنی با لوله سیاه فرق دارد. لوله گازی با اتصال فولادی و ترکیب سیم پیج متصل شده و این وضعیت در لوله چدنی فرق دارد.

انواع لوله سیاه

لوله سیاه، انواعی دارد که کاربردهای مختلفی در صنایع از آن می ‌شود. به 2 دسته اصلی تقسیم بندی می‌ شود. هر دسته دارای کاربردهایی در صنایع است. لوله تست شده و لوله مردود، دسته ‌های مربوط به محصول را نشان می‌ دهد. تست هیدرواستاتیک در فرآیند کنترل کیفی لوله مد نظر است. در این تست، نشتی لوله مورد ارزشیابی قرار گرفته و اگر نشتی داشته باشد، با این آزمایش مشخص می‌ شود. 

همچنین در ساخت مبدل حرارتی و مخازن تحت فشار، تست هیدرواستاتیک انجام می ‌شود. مرغوبیت لوله پس از تست هیدرواستاتیک مشخص می‌ شود.

لوله سیاه به 2 دسته درزدار و بدون درز هم تقسیم بندی می ‌شود:

لوله سیاه درزدار

لوله سیاه درزدار، در 2 بخش لوله سبک API و لوله سنگین تولید می ‌شود. از لوله ‌های فولادی بوده که مصارف زیادی در صنعت دارند. در موتورخانه و لوله ‌های شوفاژ، از لوله سیاه درزدار استفاده می ‌شود. در سایزهای گوناگونی تولید شده و فشار 10 بار و فشار کار 6 بار دارند. وزن لوله ‌های سبک (سپاهان)، از 5 تا 8 کیلوگرم بوده و لوله سیاه درزدار سنگین که مصارف ساختمانی دارد، ضخامتی از 2.5 میلی‌ متر تا 4.8 میلی‌ متر دارند. طول هر شاخه لوله سیاه درزدار سنگین نیز 6 متر است وزنی بین 7 تا 15 کیلوگرم دارند.

لوله سیاه درزدار سبک و لوله سیاه درزدار سنگین بایستی گواهی استاندارد داشته و استاندارهای ملی و جهانی را داشته باشد. کلیه محصولاتی که توسط این سایت خریداری می‌ کنید، گواهی استاندارد دارد. لوله سیاه درزدار سپنتا، در 2 دسته سبک و سنگین ساخته شده بر اساس استاندارد DIN2440. در انتقال انواع سیالات کاربرد دارد. به عنوان لوله گازی نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در سیستم لوله کشی خانه کاربرد زیادی دارد.

روش تولید لوله درزدار

در تولید لوله درزدار، ورق فلزی، فرم‌ دهی شده و درزجوش، با روش جوشکاری مستقیم، صورت می ‌گیرد. بر خلاف لوله بدون درز مانیسمان، از درزجوش استفاده شده که نسبت به لوله مانیسمان، قیمت کمتری دارد. اگر این لوله با فلز روی پوشش داده شود، عملیات گالوانیزاسیون روی آن انجام گردد، تبدیل به لوله گالوانیزه شده در انتقال آب آشامیدنی هم کاربرد دارد. لوله درزدار ، تحمل فشار بالا و مقامت خمشی و پیچشی زیاد داشته و در ابعاد گوناگون تولید می ‌شود.

استاندارد لوله سیاه درزدار 

لوله سیاه درزدار در انواع داخلی و خارجی در بازار عرضه می شوند و انواع مرغوب این لوله ها دارای نشان استاندارد ملی و بین المللی هستند. در واقع این لوله طبق آخرین استاندارد های بین المللی و از طریق نورد گرم تولید می شود. استاندارد لوله های سیاه درزدار استفاده شده در آبرسانی و گازرسانی بر اساس DIN 2441،DIN 2440 است. مطابق این استاندارد قطر نامی، قطر خارجی، ضخامت دیواره و وزن طول واحد لوله تعیین می شود. توجه به استاندارد لوله سیاه درزدار سبک و سنگین هنگام خرید، خیال شما را بابت کیفیت لوله آسوده می کند.

جدول وزن لوله صنعتی سیاه یا لوله درزجوش براساس قطر و ضخامت

شماره لوله قطر بر حسب اینچ حداکثر قطرmm حداقل قطرmm ضخامت بر حسب میلی متر وزن هر متر لوله سیاه وزن هر متر لوله گالوانیزه
۲ ½ ۲۱/۴ ۲۱/۰ ۲/۶۵ ۱/۲۲۵ ۱/۳۱۰
¾ ۲۶/۹ ۲۶/۴ ۲/۶۵ ۱/۵۸۵ ۱/۶۷۰
۳ ۱ ۳۳/۸ ۳۳/۲ ۳/۲۵ ۲/۴۴۹ ۲/۵۶۹
۴ ۱¼ ۴۲/۵ ۴۱/۹ ۳/۲۵ ۳/۱۴۶ ۳/۲۹۶
۵ ۱ ½ ۴۸/۴ ۴۷/۸ ۳/۲۵ ۳/۶۱۹ ۳/۸۱۹
۶ ۲ ۶۰/۲ ۵۹/۶ ۳/۶۵ ۵/۰۹۰ ۵/۳۴۰
۷ ۲ ½ ۷۶/۰ ۷۵/۲ ۳/۶۵ ۶/۵۱۳ ۶/۸۱۳
۸ ۳ ۸۸/۷ ۸۷/۹ ۴/۵ ۹/۳۴۴ ۹/۷۹۴
۱۰ ۴ ۱۱۳/۹ ۱۱۳/۰ ۴/۵ ۱۲/۱۴۱ ۱۲/۹۲۴

جدول مشخصات و اوزان لوله‌ های سیاه و گالوانیزه با استاندارد انگلیسی

شماره لوله قطر بر حسب اینچ

حداکثر قطر

mm

حداقل قطرmm ضخامت بر حسب میلی متر وزن هر متر لوله سیاه وزن هر متر لوله گالوانیزه
۲ ½ ۲۱/۴mm ۲۱/۰ ۲/۰۰ ۱/۰۰۰ ۱/۰۸۵
¾ ۲۶/۹mm ۲۶/۴ ۲/۳۵ ۱/۴۵۰ ۱/۵۳۵
۳ ۱ ۳۳/۸mm ۳۳/۲ ۲/۶۵ ۲/۰۵۰ ۲/۱۷۰
۴ ۱¼ ۴۲/۵ ۴۱/۹ ۲/۶۵ ۲/۶۰۰ ۲/۷۵۰
۵ ۱ ½ ۴۸/۴ ۴۷/۸ ۲/۹۰ ۳/۲۵۰ ۳/۴۵۰
۶ ۲ ۶۰/۲ ۵۹/۶ ۲/۹۰ ۴/۲۵۰ ۴/۵۰۰
۷ ۲ ½ ۷۶/۰ ۷۵/۲ ۳/۲۵ ۵/۸۰ ۶/۱
۸ ۳ ۸۸/۷ ۸۷/۹ ۳/۲۵ ۷/۰۰۰ ۷/۴۵۰
۱۰ ۴ ۱۱۳/۹ ۱۱۳/۰ ۳/۶۵ ۱۰/۱۶۷ ۱۰/۹۵۰
۱۲ ۵ ۱۴۰/۶ ۱۳۹/۷ ۴/۸۵ ۱۶/۵۰۰ ۱۷/۰۸۵
۱۵ ۶ ۱۶۶/۱ ۱۶۵/۱ ۴/۸۵ ۲۰/۰۰۰ ۲۰/۸۳۵

دقت کنید که لوله سیاه درزدار رده سنگین، مطابق با استاندارد ASTM A53 تولید می ‌شود. در سایز 2 تا 24 اینچ موجود است. با ضخامت 3.5 میلی‌ متر تا 12 میلی ‌متر تولید شده و در 2 طول شش متری و دوازده متری تولید می ‌شود. طول شش متری آن رایج است. لوله درزدار به لوله‌ای اطلاق می ‌شود که وزن آن نسبت به هم سایز خود بالا تر است و برای مصارف آبرسانی و گاز رسانی در ساختمان استفاده می ‌شود. دارای درزجوش در راستای لوله بوده و قیمت پایین تری به نسبت لوله مانیسمان دارد. فشار کمتری هم نسبت به آن تحمل می‌ کند.

جدول سایز و ضخامت و لوله سیاه 6 متری

شرح کالا سایز (اینچ) ضخامت (MM) طول (M)
لوله درزدار 1/2 2 6
لوله درزدار 3/4 2 6
لوله درزدار 1 2 6
لوله درزدار 1-1/4 2 6
لوله درزدار 1-1/2 2 6
لوله درزدار 2 2 6
لوله درزدار 2-1/2 2 6
لوله درزدار 3 2 6
لوله درزدار 4 2 6
لوله درزدار 1 2.5 6
لوله درزدار 1-1/4 2.5 6
لوله درزدار 1-1/2 2.5 6
لوله درزدار 2 2.5 6
لوله درزدار 2-1/2 2.5 6
لوله درزدار 3 2.5 6
لوله درزدار 4 2.5 6

جدول قطر و ضخامت و وزن لوله مانیسمان در ابعاد مختلف

شرح کالا قطر بیرونی (MM) ضخامت (MM) وزن (KG)
لوله مانیسمان 1/2 اینچ 21,30 2,77 7,5
لوله مانیسمان 3/4 اینچ 26,70 2,87 10
لوله مانیسمان 1 اینچ 33,40 3,38 14,2
لوله مانیسمان 1/4-1اینچ 42,20 3,56 18
لوله مانیسمان 1/2-1اینچ 48/30 3,68 22
لوله مانیسمان 2 اینچ 60/30 3,91 31
لوله مانیسمان 1/2-2 اینچ 73 5,16 49
لوله مانیسمان 3 اینچ 88/90 5,49 63
لوله مانیسمان 4 114/30 6,02 94
لوله مانیسمان 5 اینچ 141/30 6,55 125
لوله مانیسمان 6 اینچ 168/30 7,11 163
لوله مانیسمان 8 اینچ 219/10 8,18 245
لوله مانیسمان 10 اینچ 273/10 9,27 345
لوله مانیسمان 12 اینچ 323/90 10,31 460
شرح کالا قطر بیرونی (MM) ضخامت (MM) وزن (KG)
لوله مانیسمان 1/2 اینچ 21,30 3,73 9
لوله مانیسمان 3/4 اینچ 26,70 3,91 13
لوله مانیسمان 1 اینچ 33,40 4,45 19
لوله مانیسمان 1/4-1 اینچ 42,20 4,85 26
لوله مانیسمان 1/2-1 اینچ 48,3 5,08 32
لوله مانیسمان 2 اینچ 60,30 5,54 44
لوله مانیسمان 1/2-2 73 7,01 68
لوله مانیسمان 3 اینچ 88,90 7,62 91
لوله مانیسمان 4 اینچ 114,30 8,56 135
لوله مانیسمان 5 اینچ 141,30 9,53 180
لوله مانیسمان 6 اینچ 168,30 10,97 250
لوله مانیسمان 8 اینچ 219,01 12,7 380
لوله مانیسمان 10 اینچ 273,10 15,9 570
لوله مانیسمان 12 اینچ 323,90 17,48 780

برای اطلاع از قیمت روز محصولات فوق از برندهای گوناگون تولید داخل، با کارشناسان ما در تماس باشید.

مزایای لوله سیاه درزدار سبک و سنگین

لوله سیاه درزدار در انواع سبک و سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو هر کدام از این نوع لوله های سیاه درزدار کاربردهای مختلف، مشخصات و ویژگی های به خصوصی دارند. استفاده از انواع لوله سیاه درزدار مزایایی دارد که در ادامه به ذکر آن ها خواهیم پرداخت:

  • مقاوم در برابر اسید و نمک
  • مقاوم در برابر خوردگی جوی
  • مقاوم در برابر درجه حرارت بالا
  • مقاوم در برابر ضربه
  • دارای خواص مکانیکی
  • قیمت ارزان تر
  • قابل استفاده در موتورخانه و لوله کشی شوفاژ
  • اتصالات قابل دسترس
  • امکان تولید در قطر و ضخامت های وسیع
  • مقاوم در برابر نفوذ اشعه خورشید

کارخانه های تولید کننده لوله سیاه در ایران

در حال حاضر کارخانه های متعددی در زمینه تولید لوله سیاه درزدار در انواع سبک و سنگین در کشور ایران مشغول به فعالیت هستند. این کارخانه ها با داشتن تکنولوژی های روز دنیا و سیستم های کنترل کیفی منطبق بر استاندارد های بین المللی اقدام به تولید لوله های سیاه درزدار در سایزهای مختلف کرده و این محصولات را با قیمت های متفوات روانه بازار می کنند. از مطرح ترین این کارخانه های تولید کننده لوله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارخانه لوله و پروفیل سپاهان
  • کارخانه سمنان
  • کارخانه سپنتا
  • کارخانه ساوه
  • کارخانه یاران
  • کارخانه تهران شرق
  • کارخانه کالوپ
  • کارخانه پرشین
  • کارخانه جهان

تولید لوله های درزدار سیاه در داخل کشور بسیار بالاست و علاوه بر اینکه نیاز کشور به این محصول را مرتفع کرده، بلکه بعضی از کارخانه ها نیز اقدام به صادرات این محصول به خارج از کشور به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر بهترین کارخانه های تولید کننده لوله فولادی در ایران را بخوانید.

قیمت لوله سیاه درزدار سبک و سنگین

قیمت لوله درزدار سیاه سبک و سنگین بر اساس ضخامت و طول آن ها متفاوت است. از آن جا که ماده اولیه این نوع لوله ورق است و از طریق جوش تولید می شود، قیمت لوله سیاه درزدار سبک و سنگین، نسبت به لوله مانیسمان کمتر بوده و هم چنین هزینه ساخت پایین تری دارد.

قیمت این لوله در انواع لوله های درز مستقیم شامل لوله های درزدار صنعتی، لوله درزدار تست آب، لوله های گازی؛ گاز خانگی و API با سایزها و ضخامت های مختلف متفاوت است. در واقع می توان نتیجه گرفت که قیمت لوله درزدار سیاه بر اساس سایز و ضخامت های مختلف محاسبه و تعیین می شود. 

از این رو لیست قیمت لوله سیاه درزدار در سایزهای مختلف همه روزه در سایت پردیس فولاد به روز رسانی خواهد شد. علاوه بر این، قیمت لوله سیاه درزدار با توجه به برند، آلیاژهای به کار رفته در آن، کیفیت متریال ها و روش تولید نیز متفاوت خواهد بود. برای بررسی لیست قیمت لوله سیاه درزدار و اطلاع از قیمت لحظه ای این محصول از طریق سایت پردیس فولاد اقدام کنید.

خرید لوله سیاه درزدار سبک و سنگین از بازرگانی پردیس فولاد

پردیس فولاد یکی از مراکز فروش انواع لوله های فولادی بوده و به صورت روزانه لیست قیمت محصولات را در اختیار خریداران قرار می دهد. پردیس فولاد مرکزی معتبر و مطمئن برای خرید انواع محصولات آهنی و فولادی، هم چون لوله سیاه است. لوله های این مجموعه، همگی تولید کارخانه های معتبر و معروف ایران هستند. از این رو هنگام خرید از قیمت و کیفیت محصول اطمینان کامل داشته باشید.

روند خرید لوله درزدار سیاه سبک و سنگین در پردیس فولاد به گونه ای است که پس از استعلام قیمت محصول توسط شما، کارشناسان فروش پردیس فولاد، قیمت و مشخصات محصول، شرایط پرداخت، زمان بارگیری و تحویل محصول و سایر جزئیات سفارش را در قالب پیش فاکتور به اطلاع شما می رسانند. سپس در صورت تایید نهایی از جانب شما، محصولات برایتان ارسال خواهد شد.

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره رایگان هنگام خرید انواع لوله های فولادی با کارشناسان پردیس فولاد از طریق شماره 02166657179 در ارتباط باشید. نظرات و دیدگاه ‌های خود را در ارتباط با لوله سیاه از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. لینک این نوشتاری را از طریق کانال‌ ها و گروه ‌هایی که در اختیار دارید به اطلاع همکاران، مشاوران، پیمانکاران و کارفرمایان برسانید. ما را در اینستاگرام تلگرام دنبال کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
Call Now Buttonاستعلام قیمت تلفنی